Social Icons

Saturday 23 January 2016

PELANCARAN PROGRAM MENTOR MENTEE TAHUN 2016

24 Januari 2016, Ahad - Jawatankuasa Unit Bimbingan dan Kaunseling telah menganjurkan Pelancaran Program Mentor Mentee bagi tahun 2016 yang melibatkan semua guru dan  murid Pras sekolah, PPKI dan Tahun 1-6. Program telah dijalankan di Dataran Madani. Majlis dipengerusikan oleh Guru Bimbingan Pn Nor Ulfah binti Muda. Majlis perasmian telah disempurnakan oleh En Kamal bin Abdullah, Guru Besar Sekolah Kebangsaan Gong Badak. Majlis diserikan lagi dengan penyerahan  fail setiap kelas kepada mentor sebagai simbolik penyerahan mentee kepada mentor.
Tujuan Program Mentor Mentee diadakan untuk mengeratkan hubungan silaturahim antara guru dan murid, mewujudkan siikap saling hormat sayang menyayangi dalam komuniti sekolah serta meningkatkan keyakinan murid untuk berhadapan dengan masalah atas bimbingan guru sebagai mentor.
Alhamdullilah majlis pelancaran tersebut telah berjalan lancar dan teriam kasih diucapkan kepada semua guru dan murid yang menyokong serta bekerjasama dalam menjayakan program ini. Semoga dengan pelaksanaan Program Mentor Mentee di sekolah ini dapat menjalikan hubungan yang harmoni antara guru dan murid seterusnya mewujudkan aura kekeluargaan di sekolah.