Social Icons

Tuesday 5 November 2013

MAJLIS KHATAM AL-QURAN PERDANA DAN PERTANDINGAN KALAM JAMAIE SEKOLAH-SEKOLAH KPM PERINGKAT KEBANGSAAN KALI KE 6 TAHUN 2013 / 1434H

31 Oktober 2013, Khamis - Terengganu telah menjadi tuan rumah bagi Majlis Khatam Al-Quran Perdana dan Pertandingan Kalam Jamaie Sekolah-sekolah KPM Peringkat Kebangsaan Kali ke 6 pada 31 Oktober hingga 2 November 2013.  Pertandingan ini telah berlangsung di Stadium Negeri, Kuala Terengganu.

SK Gong Badak telah dilantik menjadi sebagai JK Pendaftaran dan Penginapan yang bertempat di Dewan Aspuri, SMASZA.  Pendaftaran bermula pada pukul 2 hingga 4 petang.

Sebanyak 15 buah negeri yang menyertai pertandingan iaitu Terengganu, Kelantan, Johor, Pulau Pinang, WP Kuala Lumpur, WP Labuan, Sabah, Sarawak, Kedah, Perak, Perlis, Melaka, Pahang, Negeri Sembilan dan Selangor.

Bagi acara Majlis Khatam Al-Quran juga diadakan di Stadium Negeri, Kuala Terengganu.

Objektif pertandingan ini ialah untuk menampilkan bakat-bakat murid di peringkat kebangsaan dan memperkasakan Bahasa Arab di kalangan murid sekolah rendah.  Dan tidak lupa juga hubungan jalinan dan jaringan di antara negeri-negeri yang lain.

Sekalung tahniah kepada kontinjen dan peserta yang telah memenangi Pertandingan Kalam Jamaie.  Semoga program ini akan diteruskan pada masa akan datang.


Laporan Oleh:
Unit Bimbingan dan Kaunseling