Social Icons

Saturday 12 April 2014

LAWATAN KE RUMAH EHSAN DAN PUSAT PENYU DAN EKOSISTEM MARIN(TUMIC)

8 April 2014,Selasa- Unit Bimbingan dan Kaunseling dan Badan Disiplin Pengawas Sekolah Kebangsaan Gong Badak dan Sekolah Kebansgaan Bukit Sawa, Marang telah bergabung mengadakan lawatan ke Rumah Ehsan, Dungun dan Pusat Penyu dan Ekosistem Marin(TUMEC). Seramai 68 orang pengawas sekolah dan Pembimbing Rakan Sebaya dari Sekolah Kebangsaan Gong Badak dan Sekolah Kebangsaan Bukit Sawa telah menyertai lawatan ini. Seramai 7 orang guru yang mengiringi murid-murid tersebut.
Pada jam 8 pagi, bas bertolak ke Sekolah Kebangsaan Bukit Sawa dan tiba di Sekolah Kebangsaan Bukit Sawa pada jam 8.40 pagi untuk menikmati sarapan pagi.
Pada jam 9.30 pagi, bas bertolak ke Rumah Ehsan, Dungun dan tiba pada jam 10.45 pagi. Kami disambut dengan taklimat oleh pihak pengurusan Rumah Ehsan. Selesai taklimat, kami dibawa melawat penghuni rumah tersebut dan kami diraikan dengan makan pagi.
Pada jam 1.00 Tengahari, bas bertolak ke Pusat Penyu dan Ekosistem Marin (TUMEC) dan tiba pada jam 2.30 petang.
Pada jam 4.00 petang, kami bertolak pulang ke Sekolah Kebangsaan Gong Badak dan tiba pada jam 6.00 petang.
Antara objektifnya ialah:
a) Mendayaupayakan individu, keluarga dan masyarakat dengan menyediakan perkhidmatan mesra warga emas yang cekap dan berkesan serta membangunkan persekitaran yang membolehkan dan membantu supaya warga emas hidup sejahtera dan produktif kepada negara.
b) Membudayakan nilai,sikap dan amanah saling menghormati, menghargai serta menyayangi sesama insan.
e) Memanfaatkan kerohanian,sahsiah dan jati diri dalam kalangan murid dan remaja.

Diharapkan dengan program tersebut jasa dan peranan warga emas dalam membangunkan institusi kekluargaan, masyarakat dan kemajuan negara dihargai oleh semua lapisan masyarakat di Malaysia.



Tiba di Rumah Ehsan,Dungun

Peserta lawatan

Cenderamata dari SK Gong Badak

Barisan AJK Lawatan Sk Gong Badak dan Sk Bukit Sawa

Tiba di Pusat Penyu dan Ekosistem Marin(TUMEC)

Melawat Pusat Penyu dan Ekosistem Marin(TUMEC)