Social Icons

Saturday 5 July 2014

PROGRAM ANAKKU SAYANG

3 Julai 2014, Khamis- Unit Bimbingan dan Kaunseling bersama-sama AJK LINUS,PEMULIHAN dan Pendidikan Khas Integrasi berganding bahu menjalankan Program Anakku Sayang bagi semua murid Pemulihan Khas dan Pendidikan Khas, bertempat di Bilik Galeri,SK Gong Badak. Program ini melibatkan semua guru dan ibubapa atau penjaga murid tersebut.

Antara objektif program tersebut ialah:
1. Ke arah membina modal insan yang celik 3M
2. Memulihkan murid-murid yang bermasalah dalam penguasaan 3M melalui Ceramah Keibubapaan.
3. Mewujudkan kerjasama dan silaturahim antara pihak sekolah dengan ibubapa bagi mengatasi masalah murid pemulihan khas dan pendidikan kahs.

Program ini bermula jam 8.00 pagi dengan pendaftaran ibubapa, diikuti dengan bacaan doa oleh Ustaz Ismail dan ucapan oleh Puan Hjh.Ramlah binti Mohamad Noor, Guru Besar Sekolah Kebangsaan Gong Badak.
Seterusnya, ceramah jemputan iaitu En.Sukni Hisham bin Umar,Ketua Unit Pendidikan Khas, Sektor Pendidikan Khas&Sektor Pendidikan Swasta, Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu.

Majlis penyampaian hadiah kepada murid pemulihan khas dan pendidikan khas yang mempunyai potensi dalam pembelajaran. Seramai 13 orang murid yang menerima hadiah.
Ibubapa dan penjaga diberi peluang untuk berjumpa dan dengan guru-guru bagi sesi perbincangan tentang perkembangan anak mereka.
Program berakhir pada jam 10.30 pagi.



Pendaftaran Ibubapa atau penjaga

Jawatan kuasa pendaftaran

Dipengerusikan oleh Pn.Nor Ulfah binti Muda

Ucapan oleh Pn.Hjh.Ramlah binti Mohamad Noor,Guru Besar SKGB

Penceramah jemputan,En.Sukni Hisham bin Umar

Penyampaian cendermata kepada penceramah

Penyampian hadiah kepada murid pemulihan khas dan pendidikan khas

Murid pemulihan khas dan pendidikan khas

Sesi perbincangan antara guru dan ibubapa