Social Icons

Sunday 20 March 2016

PERKHEMAHAN TAHUNAN 2016

Pada 9 -11 Mac 2016, perkhemahan unit beruniform telah diadakan di Pusat Kokurikulum UniSZA, Merang, Setiu.
Seramai 116 peserta yang terdiri daripada murid tahun 6 telah menyertai perkhemahan kali ini.
Perkhemahan ini merupakan salah satu program kluster jalinan SKK-IPTA dimana SK Gong Badak telah ditindikan dengan Universiti Sultan Zainal Abidin. Terima kasih kepada UniSZA yang memberikan SKGB menggunakan kemudahan yang ada di Pusat Kokurikulum UniSZA, Merang.
Hari pertama perkhemahan, murid diberikan tugasan mendirikan khemah. Selesai mendirikan khemah, latihan kawad kaki diadakan.
Selepas Asar diadakan riadah dimana murid lelaki bermain bola sepak pantai dan perempuan bermain bola tampar.
Sebelah malam pula diadakan malam kebudayaan dimana setiap unit beruniform diminta membuat satu persembahan.
Hari kedua aktiviti yang lebih mencabar diadakan. Aktiviti hari kedua dikendalikan sepenuhnya oleh jurulatih bertauliah dari UniSZA. Selesai bersarapan, peserta dibawa menjalani aktiviti jungle tracking dan water tracking. Selesai aktiviti tersebut, aktiviti water konfident dan kenu diadakan.
Selepas zohor diadakan pula pertandingan kawad kaki. Selesai solat asar, Peserta perempuan diberi peluang bermain bola sepak pantai dan peserta lelaki bola tampar.
Sebelah malam diadakan BBQ ayam dan kambing.
Selesai BBQ, tepat jam 10.30 malam, peserta mengikuti program Night Walking untuk menguji keberanian dan semangat diri.Night Walking ini dibahagikan kepada dua sesi.
Sesi pertama murid dipecahkan kepada beberapa kumpulan seramai 10 orangs etiap kumpulan dan diminta memasuki hutan dengan memegang tali.
Sesi kedua pula, peserta dilepaskan secara berpasangan melalui jalan gelap pulang ke khemah.
Program night walking berakhir jam 2.00 pagi.
Hari terakhir, diadakan upacara penutup dan penyampaian hadiah.
Terima kasih juga kepada pihak Institut Latihan Perindustrian Gong Badak yang memberikan kemudahan bas secara percuma untuk mengangkut pergi dan pulang murid dari SKGB ke tempat perkhemahan.