Social Icons

Monday 27 January 2014

MAJLIS PENYERAHAN BANTUAN AWAL PERSEKOLAHAN DAN MAJLIS TEMU MURNI 2014

Selasa, 28 Januari 2014. Sekolah kebangsaan Gong Badak telah mengadakan Majlis Penyerahan bantuan Awal Persekolahan dan Majlis Temu Murni bagi tahun 2014. Majlis bermula pada jam 10.30 pagi. Semua ibu bapa dan penjaga berkumpul di dalam dewan.

Majlis penyerahan bantuan awal persekolah tersebut telah disampaikan oleh Yang Dipertua PIBG Sekolah kebangsaan Gong Badak iaitu Dr.Hj. Hashim Azmi bin Hj. Che. Nuh untuk murid tahun 6. Bagi murid tahun 1 hingga 5, semua ibubapa dan penjaga telah mengambil bantuan tersebut dengan guru kelas masing-masing dan sekaligus mendapatkan keputusan peperikaan bagi anak-anak mereka.

Objektif sebenar pemberian bantuan tersebut bertujuan untuk meringankan beban perbelanjaan persekolahan pada awal tahun yang ditanggung oleh ibu bapa atau penjaga murid kerana pada lazimnya ibu bapa atau penjaga akan membuat persiapan untuk membeli barang-barang keperluan anak untuk ke sekolah.

Terima kasih tidak terhingga juga diucapkan kepada semua Warga SKGB atas kerjasama yang diberi dalam memastikan kelancaran program tersebut. Sesungguhnya setiap perbuatan baik itu, pasti akan mendapat balasan yang setimpal dengannya,

InsyaAllah.