Social Icons

Wednesday 11 September 2013

PEPERIKSAAN UPSR 2013

Pada 10,11, dan12 Oktober 2013,  Selasa , Rabu dan Khamis - Peperiksaan UPSR bermula diseluruh negara. Pihak sekolah berharap semua murid SKGB telah bersedia untuk menempuhi peperiksaan dengan bekalan ilmu. Pada 10 Oktober 2013, pada jam 7.25 pagi, semua murid dan ibubapa  tahun 6 berkumpul di Surau AR- Rahman untuk sama-sama bermunajat dan memohon keberkatan disertai dengan bacaan Yasin. Ibubapa turut bersama membaca Yasin sebagai tanda sokongan kepada anak-anak. Seramai 120 orang calon akan mengambil peperiksaan UPSR pada tahun ini.

Pada hari pertama peperiksaan mata pelajaran Bahasa Melayu Pemahaman, Bahasa Melayu Penulisan dan Matematik Kertas 2. Pada 11 Oktober, hanya mata pelajaran Matematik Kertas 1sahaja. Hari terakhir 12 Oktober , mata pelajaran Sains, Bahasa Inggeris Kertas 1 dan 2.Pada sebelah petang,Ujian Aptitud dijalankan.Sepanjang peperiksaan berjalan,semua calon mengahadapinya dengan tenang dan tidak ada kesulitan yang dialami.

Kami, guru SKGB berdoa semoga semua calon UPSR 2013 berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan dan mendapat keputusan yang baik.5A. InsyaAllah.

SKGB BOLEH!!!!

Kehadiran ibubapa memberi semangat

Para pelajar beratur dan mendengar taklimat daripada guru serta bacaan doa

Guru memberi kata-kata semangat kali terakhir

Murid beratur untuk ke dewan peperiksaan